NEMOKAMAS pristatymas nuo 55Eur per 2-4 d.d. Lietuvoje

5 ĮDOMŪS FAKTAI, KURIŲ GALIMAI NEŽINOJOTE APIE DAKARĄ

 

Sausis – tai mėnuo, kai visa šalis prilimpa prie televizijos ekranų sekdama lietuvių pasirodymus ko gero sunkiausiose auto-moto lenktynėse pasaulyje -  Dakaro ultramaratone. Jame jau devintus metus iš eilės dalyvauja ir Audimo ambasadorius, lenktynininkas Benediktas Vanagas.

2021-ųjų Dakaro išbandymų pabaigos proga, dalinamės penkiais įdomiais faktais, kurių greičiausiai nežinojai apie šias lenktynes.

 

1. Pradžia

Gali būti sunku patikėti, tačiau Dakaro ralio pradžia – iš dalies atsitiktinė. 1977m. prancūzų motociklininkas Thierry Sabine pasiklydo rungdamasis Abidjan-Nice ralyje ir turėjo rasti kelią atgal į numatytą trasą per dykumų kopas. Supratęs, kad dykuma gali pasiūlyti daug įdomių iššūkių vairuotojams, 1978-aisiais jis suorganizavo pirmąsias lenktynes nuo Paryžiaus iki Dakaro – Senegalo sostinės, kurios vardu ralis vadinamas iki šiol nepaisant to, kad lenktynių lokacija dažnai keičiasi (Dakaras yra vykęs net Pietų Amerikoje). 2021-ųjų ralis vyko Saudo Arabijos dykumose.

2. Ilgiausias ralis pasaulyje

Dakaro ralio varžybos yra beveik tokio pat ilgio, kaip ir visas Pasaulio ralio čempionato sezonas. Apie 9300km ilgio trasa šiemet yra išdėstyta ratu kone per visą Saudo Arabijos teritoriją. Tam, kad būtų galima lengviau įsivaizduoti per dykumas nusidriekusios šių lenktynių trasos mastą, Benediktas Vanagas pabrėžia, kad Saudo Arabija užima beveik keturis kartus didesnę teritoriją, nei Prancūzija. Taigi, jei bent sykį teko važiuoti automobiliu per šią valstybę, gali kiek lengviau įsivaizduoti, ką reiškia važiuoti Dakaro ralyje. Tik nepamišk savo vaizduotėje pridėti dykumos karščio, stačių smėlio kopų ir pavojingų akmenuotų ruožų.

3. Lietuviai Dakare

Pirmasis lietuvis, dalyvavęs Dakare – kaunietis Romualdas Beresnevičius. Pirmą kartą savo jėgas Dakaro ralyje jis išbandė 1995-aisiais, tačiau finišo nepasiekė dėl lūžusio motociklo rėmo. Po trijų metų R. Beresnevičius į Dakarą grįžo prie automobilio „Toyota“ vairo, bet ir vėl nefinišavo dėl gedimo. Tačiau trečias kartas nemelavo ir 2000-aisiais R. Beresnevičius su šturmanu Arūnu Lekavičiumi pagaliau įveikė Dakarą visureigiu „Toyota“. Šiemet, 2021-ųjų metų Dakare dalyvauja išskirtinai daug lietuvių: motociklų klasėje varžosi Arūnas Gelažnikas, pirmasis Lietuvos atstovas keturračių klasėje – Laisvydas Kancius, pirmasis lietuvis besivaržantis bagių klasėje – Gintas Petrus. Automobilių klasėje varžosi Antanas Juknevičius su šturmanu Dariumi Vaičiuliu, Edvinas Juškauskas ir jo šturmanas Aisvydas Pauliukėnas, Vaidotas Žala bei, žinoma, Audimo ambasadorius Benediktas Vanagas.

4. Rožinė – Dakaro spalva

Jei Dakaru domiesi neseniai, bus įdomu sužinoti, kad tradiciškai šis įvykis siejamas su rožine spalva. Ši asociacija atsirado todėl, kad lenktynių finišas originaliai buvo prie Lac Rose (liet. Rožinis ežeras), kuris yra apie 30km nutolęs nuo Senegalo sostinės Dakaro. Ežeras savo pavadinimą gavo dėl sodrios rožinės spalvos, kurią sukuria unikali dumblių rūšis dunaliella salina. Vandens telkinio spalva yra tokia ryški, kad ją įmanoma pamatyti iš kosmoso. Sakoma, kad po sekinančio kone dviejų savaičių trukmės ralio Lac Rose vaizdas taip sužadindavo kai kurių lenktyninkų emocijas, kad šie imdavo verkti.

5. Milžiniškas susidomėjimas

Nors auto-moto lenktynės gal ir nėra pats populiariausias sportas pasaulyje, unikalūs Dakaro išbandymai sulaukia didžiulio susidomėjimo visame pasaulyje ir yra transliuojami per televiziją net 190 šalių. Ralio organizatoriai ne tik kasdien sukuria 26 minučių trukmės unikalią laidą apie tos dienos įvykius lenktynėse, bet ir kasmet Dakaro trasoje įkuria apie 20 televizijos stočių, kuriose šalys, transliuojančios lenktynes, gali kurti savo turinį. Vaizdai kasdien fiksuojami net iš keturių sraigtasparnių, lenktynes filmuoja trys organizatorių TV komandos bei individualios filmavimo grupės.